mercredi 19 janvier 2011

alireza pahlavi رضا پهلوی مدافع دموکراسی و یا شریک تجارتی میلیارد دلاری رژیم اسلامی و بچه های هاشمی رفسنجانی ؟

پنجشنبه 16 دی1389

افسردگی باعث خودکشی علیرضا پهلوی بود، همراه با وصیت او

پسر ارشد محمد رضا پهلوی شاه سابق ایران، در گفتگو با خبرنگاران در شهر بوستون، آمریکا، خودکشی علیرضا پهلوی را "نتیجه فاجعه بار" ابتلا به افسردگی توصیف کرد که پیشتر خواهرش لیلا را در سن سی و یک سالگی نیز به کام مرگ فرستاده بود.
روز سه شنبه، اعلام شد که علیرضا، چهل و چهار ساله و سومین فرزند محمد رضا و فرح پهلوی، با شلیک گلوله در خانه مسکونی خود در شهر بوستون خوکشی کرده است.
در سال 2001 جسد لیلا پهلوی، کوچکترین فرزند این خانواده، در اتاق هتلی در لندن پیدا و اعلام شد که بر اثر خوردن تعداد زیادی قرض خواب، درگذشته است.
در مصاحبه با خبرنگاران در بوستون، رضا پهلوی که به شدت متاثر بود، گفت که می داند میلیونها نفر در سراسر جهان، و به خصوص در ایران، به افسردگی مبتلا هستند و افزود که خانواده او نیز "سهمی" از این فاجعه داشته است.
فرزند شاه سابق ایران گفت که "امروز ما سوگوار آن هستیم که علیرضای عزیزمان هم سرانجام زیر بار این بیماری وخیم و رنج و فشار روزانه ناشی از آن از پای در آمد" و افزود که به اینگونه، یک زندگی دیگر به خاطر این عارضه، ناکام ماند.
رضا پهلوی
رضا پهلوی: خانواده ما هم سهمی از این بیماری داشته است
رضا پهلوی افزودکه برادرش، که از چند سال پیش در بوستون می زیسته است، سالها با این بیماری دست به گریبان بوده در حالیکه همزمان به تحصیل و تحقیق در زمینه زبانشناسی و تمدن و فرهنگ باستانی ایران ادامه می داده است.
وی گفت که در تماسی که حدود یک هفته پیش با علیرضا داشته است، متوجه نشانه ای حاکی از تصمیم برادرش به خودکشی نشده بوده است.
رضا پهلوی افزود که وصیت نامه ای از علیرضا برجای مانده که در آن خواسته است جنازه اش سوزانده و خاکستر او به آبهای دریای خزر سپرده شود.
قرار است خانواده پهلوی مراسم ترحیم علیرضا پهلوی را در واشنگتن، پایتخت آمریکا برگزار کند اما هنوز جزییات برنامه این مراسم منتشر نشده است.
رضا پهلوی در مصاحبه مطبوعاتی خود گفت که ترجیح می دهد در این جلسه، به مسایل سیاسی نپردازد اما در پاسخ به سئوالی در مورد مبارزه مخالفان حکومت ایران، گفت که "تعهد من نسبت به کشورم همچنان برجاست و آنچه را که در توان دارم برای کمک به استقرار آزادی و دموکراسی در وطنم به کار خواهم گرفت."

'علیرضا پهلوی وصیت کرده بود خاکسترش را به خزر بریزند'

یکی از دوستان خانواده پهلوی گفته است که علیرضا پهلوی وصیت کرده بود که پس از مرگ جسدش را بسوزانند و خاکسترش را در دریای خزر بریزند.
نازی افتخاری، در گفت و گویی با بی بی سی فارسی گفت که علیرضا پهلوی علاقه خاصی به ساحل دریای خزر داشت و همیشه به یاد خاطراتی بود که همراه پدر و خانواده اش در سال های قبل از انقلاب در نوشهر می گذراند.
علیرضا پهلوی، دومین فرزند پسر محمد رضا پهلوی، آخرین شاه ایران صبح روز سه شنبه، ۱۴ دی ماه (۴ ژانویه) در خانه خود در بوستون خودکشی کرد.
به گفته خانم افتخاری او از مرگ خواهرش، لیلا به شدت متاثر بود و همچنین تائید کرد که مرگ دوست دختر وی در سال گذشته هم در تشدید افسردگی شاهزاده علیرضا پهلوی بی تاثیر نبوده است.
هنوز جزئیات چگونگی برگزاری مراسم خاکسپاری شاهزاده علیرضا اعلام نشده است. خانواده پهلوی از رسانه ها خواسته اند که دست کم برای چند روز به حریم خصوصی آنها احترام بگذارند.لیلا پهلوی آخرین فرزند محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۸۰ در سن ۳۱ سالگی در هتلی در لندن در پی مصرف یکجای ده ها قرص آرامبخش در گذشت و در پاریس دفن شد.
خانم افتخاری گفت که رضا پهلوی روز چهارشنبه به بوستون خواهد رفت و انتظار می رود که فرح پهلوی، شهبانوی سابق ایران نیز همزمان از پاریس به این شهر برود.
همچنین دفتر رضا پهلوی در واشنگتن اعلام کرد که خانواده پهلوی چند روز برای عزاداری به طور خصوصی وقت می خواهد و هنوز هیچ برنامه ای برای مراسم عمومی یادبود برای علیرضا پهلوی اعلام نشده است.
در بیانیه ای که خانواده پهلوی پس از مرگ علیرضا پهلوی در وبسایت رسمی رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران و برادر بزرگتر او منتشر کرده اند، آمده است: "علیرضا پهلوی همچون میلیون ها جوان ایرانی، از آنچه که به ناروا بر میهن عزیزش می گذشت سخت آزرده و غمگین بود."
گفته می شود که علیرضا پهلوی پس از درگذشت خواهرش، لیلا، دچار افسردگی شده بود
در ادامه این بیانیه آمده است که علیرضا پهلوی "در صبحگاه چهاردهم دی ماه ۱۳۸۹ (چهارم ژانویه ۲۰۱۱) در منزل مسکونی خود در شهر بوستون آمریکا به زندگی خود خاتمه داد و همه خانواده و دوستدارانش را در غمی عمیق فرو برد."
به گزارش رسانه های محلی، پلیس بوستون گفت که بعد از ساعت دو صبح به وقت محلی در روز سه شنبه، جسد مردی را در خانه ای در محله "سات اند" پیدا کرد که خود را به ضرب گلوله کشته بود.
پلیس هویت این مرد را تایید نکرد، اما یک مقام که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که جسد متعلق به علیرضا پهلوی است.
در بیانیه وبسایت رضا پهلوی آمده است که "خاطره دردناک مرگ پدر و خواهر عزیزش" هرگز علیرضا پهلوی را رها نکرده بود.
از یکی از نزدیکان خانواده پهلوی نقل شده است که علیرضا فردی منضبط و مقید بود و "مثل یک فرمانده نظامی" به زندگی خود خاتمه داد.
او که در جریان انقلاب همراه خانواده اش مجبور به ترک ایران شده بود تحصیلات دبیرستانی را در ایالت ماساچوست آمریکا به پایان برد.
اردشیر زاهدی، داماد سابق شاه ایران و از نزیکان خانواده پهلوی در مصاحبه ای با بی بی سی فارسی گفت: "علیرضا پهلوی تحصیلات عالیه داشت و به موسیقی کلاسیک بی نهایت علاقمند بود."
علیرضا پهلوی در دانشگاه پرینستون موسیقی خواند، سپس در رشته مطالعات ایران باستان از دانشگاه کلمبیا فوق لیسانس گرفت و بعد در رشته ایران شناسی و فلسفه در دانشگاه هاروارد به مطالعه پرداخت.
علیرضا پهلوی سومین فرزند آخرین شاه ایران و فرح پهلوی، متولد سال ۱۳۴۵ در تهران بود. او پیش از مرگ در شهر بوستون تنها زندگی می کرد.
محمدرضا شاه و فرح پهلوی چهار فرزند داشتند که رضا و فرحناز در قید حیات هستند. از آخرین شاه ایران، دختری دیگری به نام شهناز از ازدواج نخستش بر جای مانده است.
نوشته شده توسط در |  لینک ثابت   • آرشیو نظرات

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire