mercredi 19 janvier 2011

alireza pahlavi علیرضا پهلوی خودکشی کرد

علیرضا پهلوی  خودکشی کرد

http://zananeha.com/archives/2011-01/003008.html

 !

خبر مرگ علیرضا پهلوی ، غم عجیبی به دلم نشاند.
سالها پیش لیلا پهلوی به زندگی خود خاتمه داد و اکنون علیرضا .
خوانندگان این وبلاگ شناختی از من دارند و می دانند که کوچکترین گرایشی به سلطنت یا سلطنت طلبان ندارم . ولی اینکه یک انسان در غربت خود کشی میکند، فوق العاده غم انگیز است.  
علیرضا پهلوی دکترای ایران شناسی را از دانشگاه هاروارد گرفته بود و به دور از هیاهوی خانواده زندگی میکرد. او را هرگز در رکاب برادر و با شعارهای آنچنانی برای بازگرداندن سلطنت به ایران ندیدیم . خودکشی خواهر کوچکش که طبق گفته ها بسیار به هم نزدیک بودند اثر بسیار عمیقی در روح او گذاشت و سرانجام ، او نیز مرگ را انتخاب کرد.
من از مرگ خود خواسته ی لیلا و علیرضا پهلوی غمگین شدم. همانطور که از مرگ خود خواسته ی هر انسان دیگری غمگین می شوم. در گفتمان فیس بوکی یکی گفت که یک مفت خور کم تر و دیگری گفت که اینها پول مملکت را دزدیده اند و سومی گفت ....
من اما میگویم که در مورد مرگ یک انسان چنین ابراز نظر کردن ، انسانی نیست . زمان انقلاب لیلا و علیرضا پهلوی کودک بودند ، هر چه هم که از پدرشان به ملت ما رفت ، یا پولی که برداشتند و به خارج از کشور آوردند چیزی نیست که به گردن دو کودک بگذاریم .
ابلهانه است اگر جرم پدر را بر فرزندان بنویسیم و از مرگ ایشان خوشحال شویم. 
خودکشی برای کسی که از رفاه نسبی برخوردار است هیچ دلیلی جز افسردگی نمیتواند داشته باشد.
افسردگی دو جوان  که منجر به تصمیم ایشان به تمام کردن زندگی می شود ، هیچ کسی را که اسم خود را انسان گذاشته باشد نمیتواند شاد کند.

هرگز فراموش نکنیم که خانواده ی پهلوی هم ایرانی هستند ، و ایران همانقدر که مال من و توست ، مال آنها هم هست. گناه پدر را بر فرزندان ننویسیم.  هر قدر هم که از سلطنت و تاج و تخت موروثی بیزارم ، به تمام اعضای خانواده ی پهلوی همان اندازه حق دارند که در مورد سرنوشت ایران نگران باشند و اظهار نظر کنند که هر کدام از ما. ممکن است نظرات ایشان را نپسندیم ، ولی آنها هم این حق را دارند.
یک مرد 44 ساله ی ایرانی در خانه ی خود خودکشی کرد. نام این مرد علیرضا پهلوی بود ، این خبر برای من یک خبر بد بود !
  

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire